Geen account? Meld je hier aan..

Wachtwoord vergeten? Reset je wachtwoord.

Regeladvertenties

Vragen & antwoorden

 

1. Voor welke media is Regeladvertenties.nl geschikt?

Regeladvertenties.nl is geschikt voor media (tijdschrift, krant, website, nieuwsbrief, blog etc.) die een herkenbare eigen identiteit hebben en een sterke band met hun lezers en bezoekers. In zo'n situatie versterkt Regeladvertenties.nl zelfs de band met de lezers en bezoekers.

 

2. Werven jullie de advertenties, of moet ik dat zelf doen?

Regeladvertenties.nl is een software as a service (SaaS). Het is gereedschap wat je zelf kunt gebruiken. Je werft dus zelf de advertenties onder je lezers en bezoekers. Als je een externe advertentiewerver hebt, of een extern bureau, dan kun je het hen ook laten doen.

 

3. Kàn ik als uitgever zelf de werving doen?

Het werven van regeladvertenties hoeft niet veel tijd te nemen. Na jarenlange ervaring weten we dat het belangrijkste is om ze op een vaste, duidelijk zichtbare plek te plaatsen en vervolgens binnen de eigen uitgaven te promoten. Zie ook bij vraag 16.

 

4. Ik wil niet zelf werven en heb geen advertentiewerver, wat nu?

Neem in dat geval contact met ons op: 0031 (0)6 1010 7327.

 

5. Hoeveel omzet kan ik realiseren?

Dat varieert per uitgave. Een uitgave met een herkenbare eigen identiteit en een sterke band met zijn lezers haalt een hogere omzet dan een uitgave met alleen een groot bereik. Een combinatie van die twee, eigen identiteit/sterke band + groot bereik, is ideaal.
Een concreet voorbeeld: een kleine titel met 3.200 abonnee's met een eigen identiteit en sterke band lezers, haalde de afgelopen twee corona-jaren een omzet van resp. 3.541,- en 4.660,- aan regeladvertenties.
Wil je weten wat Regeladvertenties voor jou kan betekenen? Neem dan contact op voor een vrijblijvende inschatting: 0031 (0)6 1010 7327.

 

6. Bevat een advertentie alleen tekst of ook beeld?

Dat kun je als uitgever zelf instellen in het dashboard

 

7. Wie voert de content in van de advertenties?

Dat doet de adverteerder zelf

 

8. Hoe betaalt de adverteerder?

De adverteerder voert zelf de content in, rekent af met iDEAL en ontvangt daarna automatisch een factuur per e-mail.

 

9. Moet ik zelf bijhouden hoeveel (advertentie-) omzet ik maak?

Nee, dat is niet nodig. Dat doen wij al voor je. Het overzicht vind je terug in je dashboard.

 

10. Hoe ontvang ik als uitgever het geld van de adverteerder?

Per maand of per 3 maanden worden de ontvangen gelden, minus de commissie van regeladvertenties.nl, door ons aan de uitgever overgemaakt.

 

11. Dus ik heb als uitgever helemaal geen investeringskosten?

Klopt. Je hebt geen opstart kosten, geen ontwikkelkosten, geen abonnementskosten, geen kosten voor onderhoud en geen administratiekosten. Regeladvertenties.nl werkt volgens het principe 'Pay-as-you-go': pas als er een advertentie gefactureerd wordt, ontvangen wij 20% commissie. Met deze commissie onderhouden wij regeladvertenties.nl, ontwikkelen we nieuwe onderdelen, betalen we de administratiekosten en de kosten voor de paymentprovider.

 

12. Wie bepaalt het tarief (van de advertenties)?

Dat bepaal je als uitgever helemaal zelf. Je kunt het laten afhangen van bezoekersaantallen van je website of van de lezersaantallen van je nieuwsbrief of printmedia. Je kunt het tarief ook verhogen of verlagen. Je regelt het simpel in je dashboard.

 

13. Wat moet ik als uitgever zelf doen?

Meld je aan. Daarmee krijg je toegang tot het dashboard. Hierin geef je aan op welke pagina van je website het opgeefformulier voor de advertenties moet komen. Op deze pagina plaats je een stukje code die je uit je dashboard haalt.

Voor online advertenties heb je een overzichtspagina op je website nodig waar de advertenties getoond worden. En waar bezoekers desgewenst op trefwoord kunnen zoeken. Ook op deze pagina plaats je een stukje code dat je uit het dashboard haalt.

Wil je de advertenties ook tonen naast elk artikel op je webside, bijvoorbeeld als sidebar met de laatste 3 opgegeven advertenties (of ad random, wat je wilt), dan vind je die code ook in je dashboard. Al deze stukjes codes halen de betreffende informatie van onze server.

(Heb je hierbij hulp nodig? Bel ons.)

 

14. Ok, dat is geregeld. En dan?

Vervolgens geef je in het dashboard aan in welke uitgaven men kan adverteren (website, nieuwsbrief, printuitgave) en in welke rubrieken. Tenslotte geef je aan welke edities jouw uitgave heeft. (Bij een website bestaan de 'edities' uit tijdeenheden: 1 maand, 2 maanden etc.)

 

15. En dan werkt het allemaal vanzelf?

Bijna. Advertenties voor je nieuwsbrief of printuitgave exporteer je na de sluitingsdatum uit je dashboard en verwerk je (geef je vorm) zoals je zelf wilt.

Voor advertenties op je website hebben we een aantal basistemplates, zie bijvoorbeeld hier voor een overzichtspagina en hier
Een voorbeeld van een sidebar aan de rechter paginazijde vind je hier.
Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen je eigen template(s) te maken.

 

16. Hebben jullie verder nog tips?

Zeker, dit zijn de belangrijkste:

Meld je hier aan

 

17. Als er advertenties geboekt zijn, wat dan?

Advertenties voor je nieuwsbrief of printuitgave exporteer je na de sluitingsdatum uit je dashboard en verwerk je (geef je vorm) zoals je zelf wilt. Voor online kun je gebruik maken van diverse templates. En wil je het helemaal laten aansluiten op je eigen look & feel? Dan maken we dat tegen kostprijs.
Zo kan het er uit zien